sâmbătă, 7 iulie 2012

Domnu' Busu, nici nu știi cât de mic începi să fii!

   Serios acum, parcă ați căpiat cu toții. Băsescu, Antonescu, Ponta, suspendare și referendum peste tot. De parcă v-ați născut cu toții Brucani, Cristoi. Stelian Tănași, Mândruți or' Roșca Stănești. Noi avem probleme grave și voi o ardeți cât e ziulica de lungă în discuții politice. Rușine să vă fie! V-ați rupt de realitate, nu mai știți cât costă ITP-ul ori un furtun de hidrant da' puteți recita dintr-o suflare, chiar și treziți în miezul nopții, textul nu știu cărei moțiuni de cenzură. Despre Constituție ce să mai zic? Vorba aia, toată lumea a văzut filmul, nimeni nu a citit cartea.
   În țara asta se fac nereguli peste tot da' voi sunteți cu ochii numai pe aia trei din introducere. Știți voi că vânzătoarele de la magazinele de cartier nu dau bonuri de casă și nici restul corect? Păi, daaaa. Nu vi se pare important. Așa se duc miliardele din vistieria statului și sutele de lei din buzunarele voastre, anual. Câți dintre voi au descoperit că nu mai avem cucuvele? Aud? Vi se rupe, normal. Vă spun eu, nu mai avem cucuvele. Au migrat acolo unde sunt ecologiști mai pricepuți. Care e efectu'? Românii mor neanunțați. Nu se face. Tradiția spunea că nu mori așa, de prost. Întâi cântă cucuveaua apoi te duci. Nimeni nu a sucombat de capul lui. Acum e un talmeș-balmeș, se moare într-o dezordine de nedescris.
   O altă problemă este profesionalismul. De fapt, lipsa lui. Bunăoară, dacă mă gândesc la fotbaliștii de azi mă ia cu vertij. Păi ăștia după două beri cântă imnul echipei rivale îmbrăcați doar în jambiere. Păi așa făcea Dobrin, mâna-i-aș ochii lui albaștri?
   Aș încheia cu un caz cât se poate de grav. Este vorba de un personaj pe care îl cunoașteți cu toții. Florin Busuioc. Omul ăsta, că nu pot să-i spun altfel, prezintă vremea de când îl știm. Sigur, mai gătește și joacă teatru uneori însă doar ca hobby. Ei bine, eu l-am auzit (cu urechile mele) vineri spunând că până joia viitoare bucureștenii vor avea caniculă. Nu va exista un strop de ploaie, o pală de vânt, nimic. Eronat! Azi a plouat, luni va ploua iar marți va fi furtună. Să moară caii mei, o să mai avem noi ce pune pe masă cât îi creasta lu' Firica. Nimeni nu a muncit azi pe motiv că e prea cald. Nimeni nu va munci în țara asta până joi pen' că a zis Busu că-i caniculă. Și așa dragă cetitorule, ne ducem noi frumușel de râpă în mod planificat. Niciodată nu s-ar fi întâmplat asta în perioada de glorie a distinșilor Ortansa Jude, Romica Jurca sau Constantin Țicu. Dar gata, până aici! Vigilență, ăsta e noul plan de bătaie. Busu, sunt cu geana pe tine! Fac eu ordine în țara asta...

Un comentariu:

EU spunea...

Autorule, draga, si de data asta m-ai facut sa citesc dintr-o suflare. Da' tare mi-a placut, parol!