vineri, 28 ianuarie 2011

Madame Bardot, ba pe-a ma-tii!

Voiam să scriu materialul ăsta înainte de prânz însă m-am răzgândit. Mi-am zis că e mai bine să vedeți știrile înainte de a citi postarea asta. Ei bine, da...V-ați prins (normal, doar oamenii deștepți citesc ce scriu eu pe blog) că este vorba despre femeia care a fost mușcată marți de câini vagabonzi (comunitari, pentru prețioși) in curtea unei instituții publice din București, aceeași femeie care a murit in cursul dimineții la Spitalul Bagdasar-Arseni.
În urmă cu căteva luni am pus la share pe Facebook un material cu o fetiță din Bacău care a fost atacată de niște maidanezi. Scriam atunci că m-ar interesa niște comment-uri mature de la iubitorii de animale. N-a fost să fie. Care n-am avut posibilitatea cum se spune academic. Persuasiv cum mă pretind, încerc și pe această cale. Chiar m-ar interesa să aflu care este soluția iubitorilor de animale pentru a preveni evenimente de acest gen. Autoritățile sunt destul de transparente. Îi doare în cur pe funcționari dar nu se ascund să arate asta. Cel puțin nu sunt ipocriți.

Nu scriu pe tema asta fără să am habar. Două chestii imi vin in minte legat de acest topic. Prima chestie se întampla in București in '98. Soția mea, pe atunci studentă, se intorcea frântă într-o seară de la job. Locuia în Piața Revoluției din București. Pentru cei care nu cunosc zona, mai central de atât nu e decât rondul ceasului de la Universitate. În imediata proximitate erau Senatul Romaniei (acum MAI), Ministerul Muncii, Biblioteca Centrală și altele. Ați prin ideea. În dreptul Ministerul Muncii cățiva maidanezi se plictiseau de moarte. Ca printr-o minune, într-o sinergie aproape perfectă atât soția mea cât și maidanezii au simțit un reviriment considerabil. Săngele s-a pus în mișcare. Ce-i drept, al soției devenise ușor vizibil printre caninii unui cățel nevinovat. Au urmat injecții, tratamente și teamă de câini pentru tot restul vieții.

A doua chestie se întampla în curtea unui ADP din Sectorul 2, tot București. Era vorba de un garaj imens care avea doar un paznic ce dormea dus in fiecare noapte. Acest confort îi era oferit de cei peste 60 de câini ce-și duceau existența prin zonă. Ei bine, gingașele ființe au dezbrăcat de sens cuvântul fonoizolant. Mai mult decât atât, ne-au adus în pragul unui scandal diplomatic cu China, stat care avea destul de mulți atașați economici în zonă (aproape jumatate din investitorii strategici ai complexului Europa locuiau în zonă). Nici chinezii, nici patrupedele nu cedau. Asistam la o vânătoare perpetuă. Sigur, mai cădea victimă colaterală câte un pensionar nu foarte iute de picior, dar toată lumea punea asta pe seama lanțului trofic.

Ei bine, aceste două repere mă fac să ma adresez reverențios fundațiilor ce au ca scop ocrotirea căinilor fără stăpân, iubitorilor de câini comunitari și nu în ultimul rând, cetățenilor onorabili care ocrotesc bietele făpturi nefericite: M-aș căca la ușa voastră! Luați-i acasa la voi. În baie, bucătărie, în propriul dormitor, mi se rupe unde! Iubiți-vă etern! Pupați-i în bot pâna va incărcați electrostatic. Dacă o să vreau să adopt un maidanez, va dau de știre. Lasați-mi datele de contact.

11 comentarii:

nosyjosy spunea...

Ce ma amuza pe mine e ca media(mass-media), cand nu e nimic nou si aburind de raportat, reiau un rahat vechi si-i pun mot nou si iaca, avem scandal! Ce urmeaza? Autoritatile vor lua masuri(tot alea vechi) dupa cum urmeaza: 1. incarca maidanezii in camioane si-i muta prin sate (pe principiul taranii stiu cum sa se descurce cu animalele); 2. le pun otrava (asta nu-i chiar asa de eficienta, ca potaile au instincte bune si nu papa, asa ca cel mai sigur cade victima vreun pechinez scos la plimbare). Urmeaza alt scandal, ca iata, subit protectorii de caini vagabonzi isi amintesc de imensa iubire pe care trebuie sa le-o purtam "prietenilor patrupezi". Se poarta dialoguri, se cearta in direct la emisiuni nesfarsite, se inchide subietcul (temporar, pana la urmatoarea victima). Cainii nu sunt pe strazi degeaba (ca si boschetarii). Ei sunt un brand romanesc. Pentru cine nu stie, asociatiile pentru protectia animalelor papa bani frumosi. Rezultatele? Perfect vizibile la televizor. Ma intreb cum rezolvau problema maidanezilor edilii din Romania ante-comunista. Am sentimentul ca erau mai eficienti.
http://www.youtube.com/watch?v=RpKaMoraxJw

AURA spunea...

Nu-mi place cand blogerii profita de un caz izolat si inraiesc pe oameni. Daca femeia aia i-a provocat nu te-ai gandit ?????!??

Florina Chervase spunea...

Ma numesc Florina Chervase si locuiesc in Ploiesti.Eu am adoptat deja 5 caini pe care ii tin la curte la casa de la marginea orasului.Daca toti ar face la fel s-ar termina necazurile cu oamenii muscati de caini,nu-i asa?Am scris numele ca sa nu credeti ca ma ascund.

Anonim spunea...

Du-ten mata de bou tot reverentzios

Azorel spunea...

scrie bah despre mata si tot neamu tau!!!!!!!

Crina spunea...

Nu-l cunosc pe Catalin dar sunt intru totul de acord cu ce a scris despre caini.Nici mie nu-mi surade ideea sa-i stiu pe copiii mei pe aceleasi strazi cu dulaii din cartier.Iubitorii de caini daca sunt atat de iubitori sa-i ia acasa,dar sa nu le dea drumul dupa cateva zile.Daca sunt asa sufletisti sa-i tina pe viata sau sa taca pe vecie.

Un OM spunea...

Sunt foarte curioasa cum ai comenta filmuletele de pe youtube in care canii sunt maltrati de oameni.

Kill'em all spunea...

Ce atata tevatura ? Eutanasia este singura solutie

Vali spunea...

Suna urat dar nu cred ac avem alta solutie in afara de euthanasie.

Anonim spunea...

Ce vrei tu de fapt?

Cătălin MOISĂ spunea...

Să le iau in ordine:

1. nosyjosy, ai enunțat mai multe idei în răspuns. Concluzia e legitima, într-adevăr unele dintre ONG-uri beneficiază de fonduri substanțial mai mari decăt nevoile.

2. Rar mi-a fost dat să citesc tâmpenie mai mare ca asta.

3. Florina, rar mi-a fost dat sa citesc ceva mai ingenuu.

4. Poate voi lua in calcul această variantă dacă inainte vei citi despre ortografie, ortoepie și punctuație.

5. Apreciez un pont bun, mulțumesc. În scurt timp o voi face.

6. Crina, nici eu pe tine (poate facem ceva în sensul asta) da'mi place cum gandești. :)

7. Cu dispreț.

8. Adusă așa...pe nepusă masă sună crunt. Istoria ne-a demonstrat că nicio soluție eficientă nu a sunat deloc prietenos.

9. In literatură există o metodă, repetiția ca formă de intărire.

10. Dacă ai citit tot ce am scris eu pe blogul ăsta ți s-a părut că am habar? :)

Cu siguranță se va discuta foarte mult pe tema câinilor vagabonzi (varianta fără stăpân mi se pare ușor grobiană deși este folosită de iubitorii de animale). Ce cred eu că ar trebui să se intâmple înainte de orice? Să se aplice legea, oricât de crud este.