sâmbătă, 30 iulie 2011

O lume minunată în care veți găsi...

   Am tot auzit auzit eu în ultimii ani despre relații interumane, motivare, profil psihologic, tipar comportamental și alte cuvinte care te fac adesea sa te simți angoasat. Mi-am zis că e o treabă. Și am citit cam patrujdouă de kile de cărți pe tema asta ca să ma dumiresc. Ba am mai urmărit și câteva zeci de cursuri audio sau video. Sanchi! Numai prostii. Păi cum să aplici toate astea la noi? Noi care am inventat prezumția de vinovăție. Noi, care spunem că nu ești în regulă până la proba contrarie. Am fost foarte atent în ultima perioadă la reacțiile celor cu care iau prima dată contact și am observat deseori tendința oamenilor de a ma așeza instantaneu într-un segment sau altul. Fac referire strict la contactele profesionale. Dacă translatez focusul către personal, lucrurile sunt doar ușor diferite, însă cu mari perspective de a ajunge în aceeași zonă de prudență exagerată.

   În maniera tradiționalistă, când cunoaștem pe cineva, încercăm să-i reținem numele. Apoi, în funcție de personalitatea fiecărui nou-cunoscut alocăm și noi sentimente sau varii resurse. Ceva mai tărziu ne dăm seama că persoana în care am investit nu a fost atât de candidă, pură sau imaculată așa cum ne-am imaginat inițial și ne lăsăm cuprinși de remușcări și regrete. Ei bine, se pare că această metodă este desuetă deja. Propun aici o manieră infailibilă. Nu avem cum sa dăm greș dacă o adoptă toată lumea sau cel puțin heterosexualii.

   Vedem prima dată (sau nu) o persoană. În maniera tradiționalistă ar trebui să ne prezentăm, să uzităm căteva fraze banale, să schimbăm numere de telefon, etc. Eronat. Eu propun să nu facem nimic din toate astea. Să zicem că el și ea sunt puși față în față de către soartă. Nu-și vor dezvălui unul altuia numele. Vor stabili prima întâlnire, cât mai urgent. La prima întalnire vor face sex, mult sex. Așa o vor ține prima săptămână. Iși vor dezvălui și numele. Din a doua săptămână vor ieși la cafea, pranz, cina sau pur și simplu o apă platâ. Garantez că acum au ce-și spune. Dacă și săptămâna asta iese bine, vor face schimb de numere de telefon și se va trece la nivelul următor. Teatrul! Păi nu se cade să petreci 2-3 ore la teatru cu cineva pe care nu-l cunoști atăt de bine, nu? Și de aici, vă descurcați și singuri cu orice poate urma.
   Dacă procedăm așa, nimeni nu se va mai plânge de calitatea celorlalți. Păi dacă nu merge cu sexul în prima zi, nu mai urmează nimic. Și nu vei mai fi trist/tristă. Nici măcar nu știi cum o/îl cheamă. Treci mai departe.
   Garantez că relațiile interumane vor tinde către perfecțiune. Vom avea pace pe Pământ, porumbei albi pe creștet și curcubee în jur. Încercăm? :)

9 comentarii:

Miruna spunea...

De ce nu?Cum facem,te caut eu sau imi atii tu calea?

Cătălin MOISĂ spunea...

Miruna, ești pe un drum greșit. Iți știu numele!

UnFriendly spunea...

Daaaa ... alea patru'j'doua de kile de hartie te-a dus intr-o directie corecta? ... interesanta concluzia ... buna argumentatia ... dar totusi n'as proba :)) ... totusi inainte de a-mi cauta in cutia cu surprize ...[in care fiecare cotlon are un secret bine (sau mai putin bine) ascuns] ... prefer ca sa punctez pe fiecare nou cunoscut cu nota 10 ... si daca reusesc sa se mentina ...e perfect ...daca vor scadea ca si calitate ... "kita" lor ... :))

Cătălin MOISĂ spunea...

Tradiționalisto!

Anonim spunea...

Eu mi-as tine numele secret vreo doua ture!Asa merge?

UnFriendly spunea...

:)) ... traditionalista? maybe ... dar omul din experientele sale invata ... intr-o postare la mine pe blog am spus ca omul este o piatra mare (de orice forma) si experientele sale sculpteaza in acea bucata de piatra ... rezultand caracterul ... si app ptr Anonim ... Nu-mi este rusine cu ce sunt, cu mine ... deci my name is ... UnFriendly ( in traducere directa ...prietenoasa sau NEPRIETENOASA)

Anonim spunea...

UnFriendly,vorbeam cu autorul.Ce treaba am eu cu tine?Prietenoasa sau nu!

o oarecare spunea...

Ma vad pusa in fata unei cumpene:mi-ar placea sa stiu ce e in capsorul tau dar as vrea sa nu-mi afli numele.Propuneri?

Eva spunea...

Eu am sa procedez in urmatorul fel: imi las numele si am sa-mi creez un scop din a ma intalni cu tine. Succes mie!