duminică, 29 decembrie 2013

Comunicare eficientă la Vocea României

   Sunt extrem de atent la modul în care comunică oamenii. Este fascinant ce poți reuși având noțiuni solide de body language la care să adaugi un limbaj verbal precis însoțit de un paraverbal atent studiat. Mă rog, încerc să nu devin prea tehnic în scrierea asta. Pe cei interesați îi invit în sala de curs pentru a detalia. :)
Cel mai ușor în astfel de situații este să ofer exemple care au ca protagoniști persoane publice. Politicienii, actorii, realizatorii TV sunt doar câteva categorii care beneficiază frecvent de serviciile unor consultanți profesionioști pentru a deveni credibili. Asta e cheia.

   Am spus de nenumărate ori că formatul TV ”The Voice” este plăcerea mea vinovată pentru principalul motiv că am posibilitatea să ascult voci foarte bune, nealterate de industria de profil. Din această categorie face parte și ”Vocea României”. La fiecare ediție am avut câte un favorit. Din păcate, niciodată favoritul meu nu a câștigat. Primul a fost Lucian Darie. Un băiat cu bun simț și voce cum rar există în lume. Al doilea a fost Dragoș Chircu. Și acum mai am Summertime în minte.
La ultima ediție am avut-o drept favorită pe Sânziana Niculae. Mi-a atras atenția cu momentul ăsta:


Am urmărit cu mare atenție evoluția ei și zău că a meritat. Fata asta cântă mai bine decât 99% dintre solistele consacrate. Iată cum probez afirmația asta:


În competiție directă cu Mihai Chițu, Sânziana ar fi trebuit să câștige fără echivoc. Ei bine, aici a intervenit ”faza școală” de comunicare eficientă.

Moga a decis, pentru prima dată, să abordeze o manieră volubilă, spumoasă și picantă pe alocuri. Brenciu în schimb, a fost ceva mai înțelept. A lăsat (cu greu de cele mai multe ori) de la el. Pe tot parcursul show-lui TV Moga s-a îmbrăcat în haine viu colorate, Brenciu a ales culori clasice. Moga urca vocea la fiecare frază importantă, Brenciu cobora vocea. Moga gesticula ferm, Brenciu folosea gesturi ample. Ceea ce cred eu că a pus capac a fost faptul că Moga a repetat obsesiv cum el și Sânziana au lucrat până la epuizare chiar și de Crăciun iar oamenii de acasă vor aprecia asta. Știți clișeele ”uns cu toate alifiile”, ”vulpe bătrână” etc? Ăsta a fost Brenciu. ”Vulpea bătrână” a mirosit imediat oportunitatea nesperată și a punctat definitiv: ”Oameni buni, să nu uităm că Mihai Chițu este în viața de zi cu zi un agent comercial”. Puse în balanță, afimațiile celor doi au decis câștigătorul. Există ceva în noi care ne face să ținem partea celui mai slab. Asta s-a întâmplat în finală. Oamenii au votat cu personajul mai slab (agentul comercial) în defavoarea celui puternic (Sânziana cea dură).
Așa se întâmplă și în viață. Cei care stăpânesc mai bine arta comunicării, câștigă.
Și acum, gata. Mă retrag. Vă aștept în sala de curs. :)

Niciun comentariu: