sâmbătă, 15 februarie 2014

San-Antonio îl bate pe Comisarul Moldovan!

   Îmi place când e prima dată. Ca acum. Este prima dată când scriu despre o carte. Prima carte din colecția San-Antonio, De la A la Z. Zilele trecute, doi buni prieteni de-ai miei care trudesc la Editura Univers (Livia și Radu, că doar nu-i secret) au scris despre proiectul San-Antonio, trezindu-mi curiozitatea. Deoarece eu nu prea stau bine cu datele din calendar, i-am disperat pe cei de la chioșcurile de ziare. Zilnic îi întrebam de colecție.

   Am cumpărat cartea ieri, pe la 16.00 însă abia în dimineața asta am reușit să-i acord atenție. Rar mi s-a mai întâmplat să nu-mi vină să las cartea din mână până la final. Ca să fie clar de la început, nu o recomand intelectualilor de porțelan. Nu e nimic doct în ea. În linii mari este despre un polițist francez care... ne, ne, ne... ia cumpărați voi cartea și vedeți singuri despre ce este vorba. Costă 11 lei și vine la pachet cu Libertatea (genial, nu-i așa?).



   Pe mine cartea asta m-a întors în timp, pe la jumătatea anilor '80. Atunci exista obiceiul să citim încrucișat. Eu citeam de la tine, tu de la Maria, Maria de la Puiu etc. Dacă prindeam cartea asta pe atunci, făceam ravagii. :)

   Colecția San-Antonio nu ar trebui să lipsească din piesele de mobilier ale celor ce vor să execute un menuet fin prin sintaxa argoului urban educat. Sunt câteva mici bijuterii care ne vor aduce un capital de imagine la ieșirile cu prietenii. Pe măsură ce intram în carte, îmi tot venea în minte Comisarul Moldovan din Revanșa. Și acolo este vorba de un polițist care s-a dat mort pentru a-i prinde pe cei ce-i doreau moartea. Har Domnului, nu e deloc același lucru. Comisarul Moldovan e ceai de mușețel pe lângă San-Antonio. Recomand dârz colecția San-Antonio dar vă anunț de pe acum că celor cu ambitus lexical li se va părea cu gust de încă, celor decenți, cuminți le va crea dependență iar prețioșilor, adicție.

Aidi orvuar de paregzamplu!

PS: Aș aprecia nețărmurit comentariile literare despre De la A la Z.

2 comentarii:

Radu spunea...

Nu stiu daca e comentariul pe care il astepti, dar atat pot sa spun: al doilea volum al seriei ("Urmariti, prindeti si aduceti whisky-ul")care apare luni 18 feb mi se pare mai haios decat cel la care faci referire mai sus. Tocmai l-am terminat de citit si... hahahahahaha. Sunt destul de explicit?

Cătălin MOISĂ spunea...

Avantajul slujbașului la editură. :)