joi, 17 februarie 2011

Cum va arăta ţara mea

Vreau să-mi fac o țară a mea. Știu, sunt naiv, da’ eu tot vreau. M-am gândit mult timp la treaba asta și după ce mi-am întors ideea în fel și chip am conchis că sunt genial și urmează să pun bazele țării perfecte. Mai am puțin de lucru la nume. Știți și voi cum sunt geniile. Nu se pot concentra asupra chestiilor minore. Cu siguranță voi primi pe lânga înjuraturi și câteva sugestii.

Limba oficială va fi româna corectă. Practic, asta va fi principala condiție pentru a trece testul anual. Cum care test? Fiecare lucuitor al țării mele va fi obligat să dea un test de 365 de întrebări (din 4 in 4 ani testul va avea cu o întrebare în plus) la fiecare 12 luni. Doar cei care vor trece testul vor putea locui în continuare în țara mea. Da’ hai sa începem cu începutul, cum ar fi normal.

Formarea poporului nou nu va avea loc așa cum știm noi de la istorie (Neagu Djuvara nu prea este partizanul acestei idei, motiv pentru care am și eu mici rezerve) prin contopirea a doua sau mai multe națiuni genuine. Din contră. Formarea poporului se va face prin selecție. Practic, voi alege in prima fază 217 români care vor reprezenta nucleul, creierul, board-ul daca vreți. Fiecare dintre aceștia va avea la dispozitțe 30 de zile să recruteze 72 de noi locuitori ai țării mele, pentru care va raspunde cu capul. Dacă se va dovedi ca unul dintre cei racolați este agramat, ticalos, hoț sau pur și simplu prost, atât recrutorul cât și cel proaspăt recrutat vor fi expulzați și declarați persona non grata.

Nu va exista președinte! Va fi monarhie. Primul ministru si miniștrii vor fi aleși dintre antreprenorii de succes. Nu poți să conduci un minister dacă nu ai facut dovada că esti sclipitor în afaceri. Nu va exista noțiunea de mandat, cel puțin nu în acceptțunea actuală a termenului. Rămâi în funcție atât timp cât ești competent, chiar dacă termenul este pe viață sau o singura oră.

Învațământul va fi principalul pilon de susținere. Programa școlara va fi in același timp precisă și variată. Cultura generala va fi singurul punct comun. În rest, fiecare va urma specializarea spre care se demonstrează că are înclinație. Nu vor exista concesii. Un examen picat înseamnă expulzarea din țara mea. La rândul lor, profesorii vor fi în permamență testați iar cei care ramân în funcție vor beneficia de statut privilegiat. La fel și medicii. Cuvântul șpaga nu va exista. Nici sinonimele lui.

Nu va exista industrie. Practic, nu vom produce nimic palpabil. Vom importa. Jumătate din populația activâ va lucra în domeniul consultanței. Nu va exista niciun stat pe glob care să nu apeleze la țara mea pentru studii de caz, elaborare de solutii, training sau support. Cealaltă jumatate a celor activi va fi implicată în domeniul bancar. Vom avea cele mai mici comsioane bancare din lume, cele mai mari dobânzi la depozite și nu vom acorda imprumuturi decat către Lloyds sau companii de același calibru.

Nu vom promova turismul. Nu ne interesează. Populația țării mele va fi cu mult mai înstărită decât restul lumii. Fiecare își va alege destinațiile externe de vacanță după bunul plac.

Va urma

In numarul viitor despre impozite, taxe, pensii si nu numai.

Niciun comentariu: