Ție nu ți se întâmplă uneori să faci o analiză a propriei afaceri/vieți/activități? Aha! Deci știi cum e. Zilele astea am făcut și eu o astfel de analiză. Dar să o iau cu începutul.
Toată viața mea am fost un optimist incurabil. Nici de aici înainte nu am de gând să fiu altfel, chiar dacă aș rămâne ultimul optimist din România. Îmi aduc aminte că am refuzat să plec din țară de nenumărate ori pe motiv că cineva trebuie să facă ceva și aici și că într-un final, binili învinge (apropo, vreau și eu Radio Guerrilla înapoi în FM). Cu toate astea, uneori mă mai încerca, așa, un gând de tip ”cum papucii mă-sii” face X de reușește? Ce fac eu greșit? Ei, de aici vreau să plec. de la această idee. ce fac eu greșit?
Când am pornit Caravana Excellency, m-am gândit la o platformă educațională care să normalizeze întrucâtva societatea, individul și de ce nu, întregul concept. Tot proiectul este clădit pe seriozitate, onoare, cuvânt, filantropie, optimism, frumos. Ei, ce să vezi? În urma analizei de care aminteam la început, am realizat că sunt pe un drum greșit. Prea multă lume declară cu emfază că dorește aceleași lucruri, atât de des încât totul este demonetizat. Mi-am zis din nou ”cum papucii mă-sii să fac”? Și am găsit!
Cum ar fi dacă aș declara că scopul Caravanei Excellency este totalmente original? Da, original! Noi nu-ți vom oferi soluții care să te facă să dormi liniștit. Nuuuuu! Noi vom căuta pentru tine în piață servicii care te vor enerva, te vor scoate din sărite sau te vor aduce în pragul nebuniei. Doar așa vom avea oameni căliți. Oricine se poate descurca ușor cu servicii serioase, de calitate. Însă doar cei mai buni se pot descurca onorabil cu serviciile slabe.
Acum mai bine de trei săptămâni descriam aici experiența mea cu cei de la Urgent Cargus, ia de citește. Gata? Să mergem mai departe. Iată o nouă experiență, una proaspătă. Atât de proaspătă încât nici măcar nu s-a încheiat.
În urmă cu jumătate de an am fost sunat de un reprezentant de vânzări Telekom România. Un tip super fain. Mi-a făcut o ofertă foarte bună pe care nu am acceptat-o imediat deoarece eram sub contract cu Vodafone România. I-am spus reprezentantului să revină cu un telefon în toamnă și, dacă Vodafone nu-mi face o contraofertă, semnăm. Din păcate pentru el, băiatul nu a mai revenit. Moment în care am hotărât să-mi iau soarta în propriile mâini, cum s-ar zice, și să contactez direct serviciul vânzări din Telekom România. Aici am dat de VS, o minune de băiat! A fost cam așa.
I-am spus distinsului domn că vreau să semnez cu Telekom, i-am spus și ce ofertă mi s-a făcut anterior. Am stabilit tipul abonamentului, am negociat discount-ul, am bătut palma și pe terminal, trebuia doar să semnăm contractul. Am reușit să facem asta și n-a durat decât 2 săptămâni. E drept, fusese strecurată o modificare la durata contractului (36 de luni în loc de 24) fără să mi se spună treaba asta. Am crezut că aici s-a încheiat procedura și în continuare fiecare își va vedea de treabă. Neah! A urmat Anexa, care e altă mâncare de pește. A mai fost nevoie de câteva zile pentru asta. Apoi s-a făcut portarea. Stop! Lipsește ceva de aici! Exaaaaaact! SIM-ul și terminalul! Cu alte cuvinte, cei de la Telekom au dat dovadă de o precizie de ceas elvețian când au făcut portarea iar după ce am ajuns la ei în imcintă, ”du-te, bă, la scara ta”.
Primele 4 zile au fost mai grele. Numărul de telefon apărea în câteva reclame, clienții mă sunau și sucombau în mesageria vocală. Apoi mi s-a spus ”Ce? De ce vă trebuie telefonul și SIM-ul? Mergeți la orice dealer Telekom și cereți un SIM. Se rezolvă pe loc!”. Exact pe tonul ăsta. Zis și făcut. Am obținut SIM-ul, am fost cu telefonul la decodat și am obținut (Har Domnului) acces în rețea. Nene, Telekom este pentru premianți, nu intri oricum. Nu contează ce contract ai, cât plătești, nu. Trebuie să lupți pentru a avea acces.
De 3 zile am acces la rețeaua Telekom. Ce să zic? Sunt fericit! Nu știu cum stai tu dar eu pot suna, pot fi sunat, trimit și primesc SMS-uri și am acces la Internet de aproape oriunde. Minune!
Sigur, nu am primit încă terminalul, nu le poți avea pe toate. Cel cu care am semnat contractul nu-mi răspunde la apeluri sau la e-mail-uri, în call center mai dau de câte o domniță care mă ceartă că am sunat. Living on the edge, frățioare!
Am fost contactat de cei de la Telekom România pe pagina de Facebook. Mi-au cerut să le descriu situația. Le-am descris-o în câteva cuvinte și le-am spus că le trimit link-ul cu postarea aceasta. Răspunsul lor a fost: ”Bună ziua,
Situația semnalată a fost transmisă în atenția colegilor, urmând să revenim cu răspuns în cel mai scurt timp.
Numai bine!”. Nu e reconfortant să vezi că cineva se implică? Apoi am fost sunat de cineva de la Departamentul Reclamații: ”Bună ziua. V-am sunat să vă asigurăm că ne ocupăm de problema Dvs. Situația semnalată a fost transmisă în atenția colegilor, urmând să revenim cu răspuns în cel mai scurt timp”. Asta înseamnă să fii profesionist. Implicare, nene! A, mi s-a mai spus că miercuri sau joi (după doar 4 săptămâni de discuții) voi primi și terminalul. Asta m-a dus cu gândul la gluma aia de autobază care spunea că nu știu ce nebuni au primit un bazin cu trambulină și dacă vor fi cuminți, vor primi și apă.
Ca să concluzionez (pfiu, cât am scris! dacă ai ajuns aici cu cititul, mă înclin!), am identificat (ficat, ficat) două companii care te vor căli. Dacă le supraviețuiești, vei reuși în business oriunde în lume. Este vorba de Urgent Cargus și Telekom România. Cu siguranță voi mai descoperi companii care pot întări și un pușcaș marin. Ce voi face cu aceste informații? Le voi structura corespunzător și le voi împărtăși tuturor companiilor pe care le consiliem în întreaga țară. Tot ce este mai bun pentru clienții noștri, cum ar veni.
De dragul jocului, voi reveni cu update-uri în perioada imediat următoare. Acum sunt mai liniștit. Pot suna, pot fi sunat. Va veni și terminalul, sunt sigur. Anul ăsta, la anul, peste doi ani, până la finalul contractului tot va veni. Va veni, da? Hei... Va veni? Alo...
Later edit 1: De ieri începând, după postare, am tot fost contactat de către reprezentanți ai Telekom Romania.
Noroc chior, altfel nu-mi explic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu