marți, 1 noiembrie 2011

Ce iaște muzica?

Se spune că fiecare națiune iși merită liderii. Mă rog, aici am mici rezerve legate strict de cuvântul lider dar despre asta într-un număr viitor. Dacă e să credem această zicere putem emite ipoteze mai mult sau mai puțin credibile despre ce națiune dorim bazându-ne doar pe gusturile celui sau celei ce deține funcția supremă în statul cu pricina.
Îmi place muzica. Atăt de mult încât nu aș concepe viața fără muzică. Știu că nu sunt singurul care are astfel de plăceri. Fie că ești elev, pensionar, strungar, greco-catolic, campion mondial de curling (nu mai râdeți acolo în fund, așa-i spune sportului ăsta) sau președinte de stat trebuie să îți placă muzica și mai trebuie să ai și muzicieni preferați. Am făcut un scurt research pe acest topic alegând ca subiecți câțiva lideri cunoscuți ai zilelor noastre și iată ce am descoperit:

Cum era de așteptat, primul subiect este Barack Obama. Din primele lui 10 piese favorite 6 sunt cântate de (în ordine descrescătoare) Fugees, Marvin Gaye, Bruce Springsteen, Rolling Stones, Frank Sinatra și Aretha Franklin. Nu-i rău deloc. Aș spune că are gusturi afro-americanul (being politically correct).

Angela Merkel este un fan declarat al muzicii clasice în general, Wagner în particular. Boring but not bad at all.

Nicolas Sarkozy pare ușor labil. Favoriții lui sunt Jimi Hendrix, Gipsy Kings, Stone Temple Pilots și Bob Marley. Exact în ordinea asta!

Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii ascultă cu plăcere Ella Fitzgerald, Barbara Streisand, Queen (cum era de așteptat), Sting, Michael Buble și altele. Isn't she sweet?

Și ajungem la noi în bătătură unde aflăm ca urechile lui Traian Băsescu sunt gâdilate în mod plăcut de Cristiana Dorin (o solistă de la Terasa Cireșica din Neptun) când țipurește Eu te-am iubit, Tu râdeai (pe bune?) și Caravana, Nelu Ploieșteanu cu power play-ul Fetele lu' tata și Mirabela Dauer.
Se spune că fiecare națiune iși merită liderii. Cine peștii mei spune asta și mai presus de toate, cum să ai încredere în cineva care e fan Mirabela Dauer?





Niciun comentariu: