marți, 8 martie 2016

Dacă aș fi extraterestru

   De foarte multe ori, în ultima perioadă, mă întreb ce ar înțelege un extraterestru dacă ar veni pe Pământ pentru prima dată. Serios, mă apasă treaba asta. Motiv pentru care mă voi pune în pielea lui pentru următoarele rânduri.

   Dacă aș fi extraterestru și aș veni pe Pământ pentru întâia dată m-aș minuna. Sigur, minuna trebuie interpretat drept mi-aș pune mâinile în cap (deși nu cred că extratereștrii au obiceiul ăsta). Nu aș putea înțelege cum oamenii sunt atât de hotărâți să-și distrugă iremediabil casa. Planeta, adică. Apoi n-aș înțelege nici în ruptul capului (o altă expresie pe care extratereștrii sigur nu o au) cum creasta lu' Firica animalele depun mai multă activitate cerebrală decât aproximativ jumătate dintre oameni. Da, animalele sunt veșnic în căutarea de hrană, de locuri păzite unde să-și crească puii, sunt vânate de alte animale ori de oameni. Oamenii nu mai fac treaba asta de mult (activitate cerebrală, să ne-nțelegem). Ei stau la televizor. Și mănâncă.
Apoi m-aș întreba: Cum peștii mei (pentru expresia asta chiar bag mâna-n foc, nu e de-a lor!) merge treaba între bărbați și femei? Adică i-aș vedea făcând niște chestii împreună doar că mi s-ar părea cam mari diferențele între situații. Și între culturi.
În unele culturi este recomandată bătaia administrată femeii (circulă pe net un filmuleț în care un musulman explică pe larg cum trebuie bătută în mod corect femeia), în altele femeia nu are dreptul la mai mult de 8 clase școlare (primele 8, evident), alte culturi obligă femeia la muncă istovitoare, în altele femeia este sclav sexual iar în majoritatea cazurilor femeia este văzută ca ființă inferioară bărbatului. Da, chiar și în țările civilizate. Treaba cu egalitatea de șanse este doar pe hârtie pentru că e cerință globală în anumite situații. Numărul femeilor în rândul managementului de top este cu mult mai mic decât al bărbaților peste tot în lume. Da' avem egalitate.
Boooon! Eu, ca extraterestru abia picat (ciudată expresie) pe Pământ, văd toate astea și nu mă prind cum stau lucrurile de fapt. Și ca să mă deruteze și mai tare, pământenii sărbătoresc astăzi Ziua Femeii. Ich bin paf, vorba germanului! Cum vine treaba asta? Pe 8 Martie n-o mai bați? N-o mai pui la muncă silnică? N-o mai... ptiu, ce era să scriu! Cum, mai exact?
Eu, ca extraterestru, mă voi dezice de obiceiurile astea și voi respecta femeia atât pe 8 Martie cât și în celelalte 364 de zile și o voi trata ca pe egalul meu, chiar ca pe superiorul meu atunci când ea mă depășește (oho, sunt destule situații).
La fel și ca om, ca Cătălin Moisă (cacofonie voită, intenționată și dinadins), ca perfect.
La Mulți Ani frumoși ca voi, dragile noastre. Și să ne iertați pentru zilele în care suntem orbi. :)


Niciun comentariu: