sâmbătă, 2 iunie 2012

Avansați înainte că stă un om prost pe scară

   Am avut mulți colegi de-a lungul timpului. Mi-i amintesc pe toți. Firește, nu neapărat cu plăcere pe fiecare în parte dar mi-i amintesc. Unuia dintre aceștia, parol că e un simpatic, îi spuneam Baronu' deoarece purta numele unui baron local. Ei bine, Baronu' mi-a zis într-o pauză de cafea că omenirea a pierdut foarte mult din progres datorită poeților. Conform teoriei lui, dacă fiecare pământean s-ar fi dedicat în totalitate științelor exacte acum am fi fost mult mai departe. Nu-i simpatic Baronu'? Atunci l-am privit ușor condescendent, recunosc sportiv. Începuse să care miliarde de pumni virtuali oamenilor de litere motivând că el nu are nevoie de poezii sau de cine știe ce capodopere în proză pentru a progresa. Și voia progresul cu orice preț, vorba lu' Nenea Iancu (dacă ți-a fugit gândul la patronul clubului Poli Timișoara, oprește-te aici cu cititul).

  Au trecut opt ani de atunci și parcă, parcă începe să prindă sens teoria Baronului. Și eu voi progresul cu orice preț dar am constatat că acesta (progresul) nu poate veni în viața noastră din cauza unor mațe-fripte, coate-goale ori conțopiști care se încăpățânează să scrijelească în presă arătând numai rele. Evident că acest climat se opune vehement progresului. Noi suntem buni, corecți, cinstiți ,deștepți și puri, de unde atâtea știri negative? E clar că cineva trebuie să ne apere de ziariști, să ne protejeze de nocivul ce stă să ne ruineze progresul. Cine îl poate personifica pe acest cineva... mai bine decât Poliția/Miliția (e doar semantică)? Zilele trecute, **liția a decis că e timpul unui exercițiu coercitiv și l-a stimulat motric pe unul dintre conțopiști, amănunte găsiți aici. Bine le face! Să-i închidă pe toți și să-i trimită la un nou canal. Ce reeducare ar face cu ei Dorel Vișan! Ca să nu mai lungesc scrierea, iată întâmplarea cu pricina. Păi dacă nu ia **liția atitudine, cine să o facă? Vorba taxatoarelor, "avansați înainte".

Niciun comentariu: